Быць ці не быць школьнай форме?





Яндекс.Метрика

Бацькоўскі ўніверсітэт

Карысныя спасылкі!!!

Cпасылка на раздзел «Бацькоўскі ўніверсітэт» на Нацыянальным адукацыйным партале:

https://adu.by/be/roditelyam/roditelskij-universitet.html

Cпасылка на раздзел «Бацькоўскі ўніверсітэт» на сайце УА «БДПУ імя Максіма Танка»:

https://roduniversitet.bspu.by/roditelskij-universitet/

Палажэнне аб рэалізацыі раённага праекта "Бацькоўскі ўніверсітэт"

http://gancevichi.edu.by/ru/main.aspx?guid=132101

Азнаёміцца з планам можна зайшоўшы па спасылцы

https://cloud.mail.ru/public/5pKZ/32fRHmqKf

Мэта Бацькоўскага ўніверсітэта—павышэнне педагагічнай і псіхалагічнай культуры бацькоў, фарміраванне адказнага, пазітыўнага бацькоўства. Універсітэт педагагічных ведаў для бацькоў павінен спрыяць усталяванню кантактаў бацькоў са школай, узаемадзеянню бацькоў і педагогаў у выхаванні, развіцці і сацыялізацыі дзіцяці.

Асноўныя задачы Бацькоўскага ўніверсітэта:

фарміраванне каштоўнасна-сэнсавых асноў бацькоўства; актуалізацыя пачуцця адказнасці за выкананне бацькоўскіх функцый;

фарміраванне і развіццё псіхолага-педагагічных кампетэнцый бацькоў у галіне сямейнага выхавання (фарміраванне ведаў аб сямейнай псіхалогію, дзіцяча-бацькоўскія адносіны, узроставыя асаблівасці дзяцей, фарміраванне гарманічных сямейных адносін, навыкаў канструктыўнага ўзаемадзеяння з дзецьмі і інш.), садзейнічанне развіццю навыкаў самаадукацыі бацькоў;

забеспячэнне мэтанакіраванай работы па прафілактыцы сямейнага недабрабыту і сацыяльнага сіроцтва, зніжэнне рызыкі канфліктных сітуацый і крызісных станаў, узнікнення цяжкасцей у сямейным выхаванні, аказанне своечасовай псіхолага-педагагічнай і інфармацыйнай дапамогі сем’ям, якія трапілі ў цяжкую жыццёвую сітуацыю;

арганізацыя эфектыўнага супрацоўніцтва і партнёрства бацькоў навучэнцаў і ўстановы адукацыі.

Напрамкі работы Бацькоўскага ўніверсітэта:

I. Арганізацыйные:

  • фарміраванне вочнай і дыстанцыйнай формаў навучання ў Бацькоўскім універсітэце;
  • распрацоўка раздзела “Бацькоўскі ўніверсітэт” на інтэрнэт-сайце;
  • стварэнне ў папулярных сацыяльных сетках («ВКонтакте», «Одноклассники», «Facebook») інтэрнэт-рэсурсаў для размяшчэння інфармацыі аб дзейнасці Бацькоўскага ўніверсітэта (анонс маючых адбыцца сустрэч, інфармацыя аб мінулых сустрэчах, матэрыялы адукацыйнага характару для бацькоў і г.д.).

II. Інфармацыйна-асветніцкія:

  • прэзентацыя зместу праграмы і мерапрыемстваў Бацькоўскага ўніверсітэта;
  • арганізацыя псіхолага-педагагічнай асветы бацькоў па розных аспектах сямейнага выхавання:

— прававое: аб магчымасцях, правах і абавязках у ажыццяўленні адукацыйных патрэб сям’і;

— псіхолага-педагагічнае: аб метадах і формах выхавання, навучання дзіцяці;

— грамадзянскае: аб шляхах развіцця адукацыі, школы.

  • кансультаванне бацькоў па юрыдычнай, псіхолага-педагагічнай і іншым праблемах.

III. Змястоўны:

  • навукова-метадычнае забеспячэнне фарміравання псіхолага-педагагічнай кампетэнтнасці бацькоў у галіне выхавання і развіцця дзяцей з улікам сацыякультурных традыцый, сучасных праблем і асаблівасцей развіцця грамадства;
  • пашырэнне выхаваўчага і творчага патэнцыялу бацькоў і сям’і ў цэлым.

Выхаваўчая дзейнасць Бацькоўскага ўніверсітэта будуецца:

— на ацэнцы бацькамі ўласнага жыццёвага вопыту;

— на набыцці новых ведаў з апорай на ўласныя ўнутраныя рэзервы;

— на стабільных зносінах дзяцей і іх бацькоў;

— на фарміраванні атмасферы пошуку новых ведаў;

— на самаўдасканаленні бацькоў праз ўсведамленне імі індывідуальнага погляду на дзіця;

— на развіцці творчых здольнасцей членаў сям’і;

— на ўменні бачыць вынікі развіцця дзяцей;

— на ўменні бачыць цяжкасці і шукаць шляхі іх пераадолення, выстройваць лесвіцу поспеху.

 Праца Бацькоўскага ўніверсітэта арганізуецца з улікам заканамернасцей развіцця дзіцяці ў розныя ўзроставыя перыяды па трох ступенях:

I ступень —«Маё дзіця — малодшы школьнік»— для бацькоў вучняў I—IV класаў устаноў агульнай сярэдняй адукацыі,

II ступень —«Маё дзіця — падлетак»— для бацькоў вучняў V—IX класаў устаноў агульнай сярэдняй адукацыі,

III ступень —«Маё дзіця — старшакласнік»— для бацькоў вучняў X—XI класаў устаноў агульнай сярэдняй адукацыі.

Навіны праекта:

2023/2024 навучальны год

14.03.2024

http://chudin.gancevichi.edu.by/main.aspx?guid=76733

27.01.2024

http://chudin.gancevichi.edu.by/main.aspx?guid=75403

14.12.2023

http://chudin.gancevichi.edu.by/main.aspx?guid=74193

18.11.2023

http://chudin.gancevichi.edu.by/main.aspx?guid=73023

20.10.2023

http://chudin.gancevichi.edu.by/main.aspx?guid=70713

14.10.2023

http://chudin.gancevichi.edu.by/main.aspx?guid=70853

2022/2023 навучальны год

27.05.2023

http://chudin.gancevichi.edu.by/main.aspx?guid=67653

18.05.2023

http://chudin.gancevichi.edu.by/main.aspx?guid=67353

22.04.2023

http://chudin.gancevichi.edu.by/main.aspx?guid=66273

18.03.2023

http://chudin.gancevichi.edu.by/main.aspx?guid=64243

http://chudin.gancevichi.edu.by/main.aspx?guid=64443

16.03.2023

http://chudin.gancevichi.edu.by/main.aspx?guid=64143

15.03.2023

http://chudin.gancevichi.edu.by/main.aspx?guid=64093

25.02.2023

http://chudin.gancevichi.edu.by/main.aspx?guid=63313

17.02.2023

http://chudin.gancevichi.edu.by/

28.01.2023

http://chudin.gancevichi.edu.by/main.aspx?guid=62213

24.12.2022

http://chudin.gancevichi.edu.by/main.aspx?guid=60693

26.11.2022

http://chudin.gancevichi.edu.by/main.aspx?guid=59423

http://chudin.gancevichi.edu.by/main.aspx?guid=59373

22.10.2022

http://chudin.gancevichi.edu.by/main.aspx?guid=57973

20.10.2022

http://chudin.gancevichi.edu.by/main.aspx?guid=57853

24.09.2022

http://chudin.gancevichi.edu.by/main.aspx?guid=57153

16.09.2022

http://chudin.gancevichi.edu.by/main.aspx?guid=56283

Рэкамендацыі для бацькоў:

Асаблівасці адаптацыі дзіцяці да ўмоў навучання ў сярэдняй школе.

 Пераход пяцікласніка з пачатковай школы ў сярэдняе звяно звязаны з узрастаннем нагрузкі на яго псіхіку. Паводле псіхафізіялагічных даследаванняў у пачатку навучання ў 5-ым класе школьнікі перажываюць перыяд адаптацыі да новых умоў навучання, шмат у чым падобны да таго, які быў характэрны для пачатку навучання ў 1-ым класе. Большасць дзяцей перажывае гэты пераход як важны крок у іх жыцці, яны ганарацца тым, што "ўжо не маленькія". Пэўная частка дзяцей усведамляе такі пераход як шанс занава пачаць школьнае жыццё, наладзіць адносіны з настаўнікам, якія не склаліся.

 У адаптацыйны перыяд дзеці могуць стаць больш трывожнымі, нясмелымі, ці, наадварот, празмеру шумнымі, клапатлівымі. У іх можа змяншацца працаздольнасць, павышацца неарганізаванасць. Яны могуць стаць непанятлівымі, часам парушаецца сон, апетыт… Даследчыя дадзеныя сведчаць аб тым, што падобныя функцыянальныя адхіленні ў той ці іншай форме характэрны прыкладна для 70-80% школьнікаў. 2-4 тыдні пасля пачатку вучобы. Аднак ёсць дзеці, у якіх працэс адаптацыі зацягваецца на 2-3 месяцы і даўжэй.

Рэкамендацыі бацькам вучняў сярэдніх і старэйшых класаў

1. Паспрабуйце стварыць умовы, якія палягчаюць вучобу дзіцяці:

- Бытавыя: добрае харчаванне, зберагалы рэжым, паўнавартасны сон, спакойнае становішча, утульнае і зручнае месца для заняткаў і т. п.

- Эмацыйныя: выяўляйце веру ў магчымасці дзіцяці, не губляйце надзею на поспех, радуйцеся найменшым дасягненням, выказвайце любоў і цярпенне ў чаканні поспеху, не абражайце яго ў выпадку няўдачы і т. п.

- Культурныя: забяспечце дзіцяці даведнікамі, слоўнікамі, дапаможнікамі, атласамі, кнігамі па школьнай праграме, касетамі; выкарыстоўвайце магнітафон для навучальных заняткаў, разам глядзіце вучэбна-пазнавальныя праграмы па ТБ, абмяркоўвайце ўбачанае і т. п.

2. Слухайце сваё дзіця: хай ён пераказвае тое, што трэба завучваць, запамінаць, перыядычна дыктуйце тэксты для запісвання, пытайцеся па пытаннях падручніка і т. п.

3. Рэгулярна Знаёмцеся з раскладам урокаў, факультатываў, гурткоў, дадатковых заняткаў для кантролю і для аказання магчымай дапамогі.

4. Дзяліцеся ведамі з дзецьмі з вобласці, у якой вы атрымалі поспех. Узбагачайце іх.

5. Памятаеце, што не толькі адзнака павінна быць у цэнта ўвагі бацькоў, а веды, нават калі сёння імі скарыстацца немагчыма. Таму думайце аб будучыні і тлумачце дзецям, дзе і калі можна будзе скарыстацца ведамі.

6. Не пакідайце без увагі вольны час дзіцяці. Не параўноўвайце яго поспехі з іншымі, лепш параўнайце яго з самім сабой, гэта больш абнадзейвае.

7. У сярэдніх класах падлеткі могуць сумесна выконваць хатнія заданні. Гэта павышае адказнасць-бо заданні робяць не толькі для сябе, але і для іншых. Набярыцеся цярпення, калі яны займаюцца нават па тэлефоне-удакладняюць, абмяркоўваюць, спрачаюцца.

8. Спрабуючы растлумачыць розныя спосабы рашэння задачы, не адмаўляйцеся ад свайго рашэння. Гэта стымулюе актыўнасць школьніка.

9. Дайце адчуць дзіцяці, што любіце яго незалежна ад паспяховасці, заўважаеце пазнавальную актыўнасць нават па асобных выніках.

10. Памятаеце, што па навукова абгрунтаваным нормам над выкананнем усіх хатніх заданняў вучні 5-6 класаў павінны працаваць да 2,5 гадзін, 7-8х - да 3, 8-9х да 4 гадзін. Параўнайце, наколькі блізкія дадзеныя нормы да колькасці гадзін, якія затрачвае ваш дзіця на хатнюю працу. Дапамагайце прытрымлівацца рэкамендацый: гэта важна для здароўя, псіхічнага раўнавагі і добрага стаўлення да вучобы дзіцяці.

11. Стварайце традыцыі і рытуалы сям'і, якія будуць стымуляваць вучэбную актыўнасць дзяцей. Выкарыстоўвайце пазітыўны вопыт вашых бацькоў і знаёмых.

Роля сям'і ў выбары дзіцем шляху далейшай адукацыі

 Кожны з вас жадае шчасця свайму дзіцяці. І як зрабіць так, каб дзіця стала паспяховым? Гэта шмат у чым залежыць ад вас, ад бацькоў.

 У выбары будучай прафесіі важна, каб бацькі частку адказнасці ўсклалі на дзяцей, каб у падлетка склалася адчуванне, што зроблены ім выбар прафесіі - гэта яго самастойны выбар. Выбар мае на ўвазе адказнасць за яго наступствы. Хто выбірае, той і адказвае. І калі дзіцяці здаецца, што прафесію ён абраў не сам, то ён і вучыцца не для сябе. І наадварот, адчуванне, што дадзеную прафесію ён абраў сам, значна стымулюе яго да пасоўвання па шляху прафесійнага развіцця. Разам з тым, поўная самастойнасць таксама ўскладняе прафесійнае самавызначэнне. Жыццёвы вопыт падлетка абмежаваны, яго ўяўленні аб прафесійнай дзейнасці часта маюць няпоўны або нерэалістычны характар. Знаходзячыся ў сітуацыі выбару, дзеці часта адчуваюць разгубленасць і маюць патрэбу ў вашай падтрымцы.

40 фраз, якія падораць дзецям крылы

Часам мы проста не ведаем, як выказаць дзіцяці сваю любоў, што сказаць, акрамя "выдатна" і " малайчына". А гаварыць пра гэта вельмі важна. Бацькоўскія словы, як чароўныя талісманы, застануцца з дзіцем на доўгія гады і будуць абараняць, натхняць і падтрымліваць усё жыццё.

Калі мы хочам выхаваць гарманічную асобу, якая ўмее дарыць і прымаць любоў, радавацца жыццю і быць удзячным, то варта часцей гаварыць наступныя фразы.

- Гэта нармальна-злавацца. Я дапамагу табе супакоіцца.
- Гэта нармальна-сумаваць. Я Пасяджу з табой побач.
- Гэта нармальна-адчуваць сябе расчараваным. Я гэта таксама адчувала.
- Гэта нармальна.
- Мне падабаецца, які ты.
- Ты важны для мяне.
- Я слухаю.
- Я тут.
- Ты не абавязаны рабіць мяне шчаслівай.
- Ты больш, чым твае эмоцыі, таму што яны пройдуць.
-Я магу справіцца з эмоцыямі, незалежна ад таго, наколькі яны вялікія.
- Я хачу глядзець, як ты гуляеш.
- Вядома, я далучуся да цябе.
- Давай я з табой паляжу.
- Ты прымушаеш мяне ўсміхацца.
- Я веру ў цябе.
- Я давяраю табе.
- Ты можаш справіцца з гэтым.
- Ты неідэальны, і я таксама, але наша любоў дасканалая.
- Дзякуй.
- Я ганаруся табой.
-Я рада, што ты тут.
- Гэта нармальна — здзяйсняць памылкі.
- Не спяшайся.
- Ты моцны.
- Я ганаруся, што я твая мама.
- Ты смелы.
- Я дарую табе.
- Я думаю пра цябе.
- Я сумавала па табе.
- Гэта нармальна, што ты перадумаў.
- Гэта нармальна-прасіць аб дапамозе.
- Я чую цябе.
- Я бачу цябе.
- Даруй мяне.
- Ты робіш маё жыццё лепш.
- Ты здольны дзіця.
- Ты годны.
- Ты вельмі шмат значыш для мяне.
- Я люблю цябе так жа, як ты мяне.

Запаведзі для бацькоў

1.Ніколі не займайся выхаваннем у дрэнным настроі.

2.Ясна вызначце, што вы хочаце ад дзіцяці, і растлумачце гэта яму, а таксама даведайцеся, што ён думае з гэтай нагоды.

3.Падайце самастойнасць; выхоўвайце, але не Кантралюйце кожны крок. Ня падмяняйце выхаванне апекай.

4.Лепш за ўсё не падказвайце гатовым рашэннем, а паказвайце шлях да яго і час ад часу разбірайце з дзіцем яго няправільныяі  шляхі да мэты.

5.Не прапусціце момант, калі дасягнуты першы поспех.

6.Своечасова зрабіць заўвагу, ацаніць ўчынак адразу і зрабіць паўзу-даць усвядоміць пачутае.

7.Галоўнае – ацаніць ўчынак, а не асобу.

8.Дакраніцеся да дзіцяці і тым самым дайце адчуць, што спачуваеце яго памылцы, верыце ў яго, нягледзячы на промах.

9.Выхаванне павінна быць паэтапным.

10.Выхавальнік павінен быць строгім, але добрым.

Памятка для бацькоў выпускніка
Паважаныя таты і мамы!

Для вас і вашых дзяцей наступіла адказная і хвалюючая пара-пара здачы экзаменаў. Ад таго, наколькі вы сур'ёзна паставіцеся да іх, шмат у чым залежыць вынік.

1. Стварыце ў сваім доме ўтульную цёплую рабочую атмасферу.

2. Складзіце расклад працоўнага часу свайго дзіцяці на перыяд экзаменаў.

3. Улічыце ў раскладзе 15-20-хвілінныя перапынкі пасля гадзіны працы.

4. Выконвайце рэжым харчавання ў гэты адказны час. Не забывайце, што мозгу патрэбна вітамінавая ежа.

5. Выключыце павышаны тон, нервовасць у зносінах са сваім дзіцем.

6. Чуйна рэагуюць на яго просьбы, калі ён звяртаецца да вас за дапамогай або саветам.

7. Улічыце, што ў перыяд падрыхтоўкі да іспытаў нельга сядзець пад замком, неабходныя штодзённыя прагулкі на свежым паветры.

8. Не дазваляйце свайму дзіцяці марнаваць час марна.

9. У дзень здачы экзамену не забудзьцеся:

a. своечасова абудзіць дзіця;

b. Прыгатаваць вопратку, адпаведную нагоды;

c. пакласці неабходныя навучальныя прыналежнасці;

d. пажадаць яму поспехаў.

ПАМЯТКА

для родителей по профилактике сексуального

насилия в отношении несовершеннолетних

Сексуальное насилие - это вовлечение ребенка с его согласия или без такового в сексуальные действия с взрослыми с целью получения последними удовольствия или выгоды.

Согласие ребенка на сексуальный контакт не дает оснований считать его ненасильственным, поскольку ребенок не обладает свободой воли и не может предвидеть все негативные для себя последствия.

Родители должны обращать внимание на следующие особенности в поведении ребенка, которые могут свидетельствовать о сексуальном насилии по отношению к нему:

внезапная замкнутость, подавленность, изоляция, уход в себя;

сильная реакция испуга или отвращения в связи с физической близостью определенного взрослого;

отказ ребенка раздеться, чтобы скрыть синяки и раны на теле;

демонстрация «взрослого» поведения, интерес к вопросам секса;

ребенок много времени проводит в семье знакомых, одноклассников, соседей, не стремится домой после школы;

прогулы занятий в учреждении образования, внезапное изменение успеваемости.

Избежать насилия можно, но для этого необходимо помочь ребенку усвоить «Правило пяти «нельзя»:

Нельзя разговаривать с незнакомцами на улице и впускать их в дом.

Нельзя заходить с незнакомыми людьми в подъезд, лифт, лес и другие нелюдные места.

Нельзя садиться в чужую машину.

Нельзя принимать от незнакомых людей подарки (конфеты, мороженое, игрушки и др.) и соглашаться на их предложение пойти к ним домой или еще куда-либо.

Нельзя задерживать на улице одному, особенно с наступлением темноты.

Постройте с ребенком теплые, доверительные отношения! Часто в беду попадают именно те дети, которым дома не хватает любви, ласки и понимания.

Если случилась беда, обратитесь за профессиональной консультацией специалиста (психологической, правовой, медицинской). Во всех областях республики и в г. Минске создана и функционирует

служба «Экстренной психологической помощи» по «Телефонам доверия». Помощь оказывается высококвалифицированными специалистами в области психологии и психотерапии бесплатно и анонимно.

Номера телефонов службы экстренной психологической помощи в Республике Беларусь:

Брестская область: г. Брест 80162 255727 (круглосуточно);

Витебская область: г. Витебск 80212 616060 (круглосуточно);

Гомельская область: г. Гомель 80232 315161 (круглосуточно);

Гродненская область: 80152 39-83-31 (круглосуточно), 80152 39-83-28 (круглосуточно);

Могилевская область: г. Могилев 80222 71-11-61 (круглосуточно);

Минская область: 8017 270-24-01 круглосуточно, 8029 899-04-01 круглосуточно;

г. Минск: для взрослых 8017 3524444 (круглосуточно), 8017 3044370 (круглосуточно);

для детей 8017 2630303 (круглосуточно), 8-801-100-1611 (круглосуточно) Республиканская «Детская телефонная линия».

Сексологическую помощь в системе здравоохранения республики осуществляют учреждения, связанные с охраной психического здоровья. Помощь оказывает врач-психиатр-нарколог или врач-психотерапевт ПАМЯТКА для родителей по профилактике сексуального насилия в отношении несовершеннолетних

Сексуальное насилие - это вовлечение ребенка с его согласия или без такового в сексуальные действия с взрослыми с целью получения последними удовольствия или выгоды.

Согласие ребенка на сексуальный контакт не дает оснований считать его ненасильственным, поскольку ребенок не обладает свободой воли и не может предвидеть все негативные для себя последствия.

Родители должны обращать внимание на следующие особенности в поведении ребенка, которые могут свидетельствовать о сексуальном насилии по отношению к нему:

внезапная замкнутость, подавленность, изоляция, уход в себя;

сильная реакция испуга или отвращения в связи с физической близостью определенного взрослого;

отказ ребенка раздеться, чтобы скрыть синяки и раны на теле;

демонстрация «взрослого» поведения, интерес к вопросам секса;

ребенок много времени проводит в семье знакомых, одноклассников, соседей, не стремится домой после школы;

прогулы занятий в учреждении образования, внезапное изменение успеваемости.

Избежать насилия можно, но для этого необходимо помочь ребенку усвоить «Правило пяти «нельзя»:

Нельзя разговаривать с незнакомцами на улице и впускать их в дом.

Нельзя заходить с незнакомыми людьми в подъезд, лифт, лес и другие нелюдные места.

Нельзя садиться в чужую машину.

Нельзя принимать от незнакомых людей подарки (конфеты, мороженое, игрушки и др.) и соглашаться на их предложение пойти к ним домой или еще куда-либо.

Нельзя задерживать на улице одному, особенно с наступлением темноты.

Постройте с ребенком теплые, доверительные отношения! Часто в беду попадают именно те дети, которым дома не хватает любви, ласки и понимания.

Если случилась беда, обратитесь за профессиональной консультацией специалиста (психологической, правовой, медицинской). Во всех областях республики и в г. Минске создана и функционирует

служба «Экстренной психологической помощи» по «Телефонам доверия». Помощь оказывается высококвалифицированными специалистами в области психологии и психотерапии бесплатно и анонимно.

Номера телефонов службы экстренной психологической помощи в Республике Беларусь:

Брестская область: г. Брест 80162 255727 (круглосуточно);

Витебская область: г. Витебск 80212 616060 (круглосуточно);

Гомельская область: г. Гомель 80232 315161 (круглосуточно);

Гродненская область: 80152 39-83-31 (круглосуточно), 80152 39-83-28 (круглосуточно);

Могилевская область: г. Могилев 80222 71-11-61 (круглосуточно);

Минская область: 8017 270-24-01 круглосуточно, 8029 899-04-01 круглосуточно;

г. Минск: для взрослых 8017 3524444 (круглосуточно), 8017 3044370 (круглосуточно);

для детей 8017 2630303 (круглосуточно), 8-801-100-1611 (круглосуточно) Республиканская «Детская телефонная линия».

Сексологическую помощь в системе здравоохранения республики осуществляют учреждения, связанные с охраной психического здоровья. Помощь оказывает врач-психиатр-нарколог или врач-психотерапевт, прошедший повышение квалификации по сексологии.