Быць ці не быць школьнай форме?


Яндекс.Метрика

Настаўнікам

УТВЕРЖДЕНО
Приказ Министра образования
Республики Беларусь
10.06.2022 № 401

ПРАВИЛА ПЕДАГОГИЧЕСКИХ РАБОТНИКОВ

Государственный и общественный статус педагогического работника определяет, что педагогический работник является образцом профессионализма и безупречной репутации. Все участники образовательного процесса обязаны уважать честь и достоинство педагогических работников.

В своей деятельности педагогические работники должны руководствоваться следующими правилами:

  1. Реализовывать государственную политику в сфере образования.
  2. Строить работу на основе безусловного взаимного уважения достоинства обучающихся, их законных представителей, коллег.
  3. Добросовестно и качественно исполнять профессиональные обязанности. Постоянно совершенствовать свой профессионализм.
  4. Формировать у обучающихся духовно-нравственные ценности, гражданственность, патриотизм, стремление к здоровому образу жизни.
  5. Быть честным, искренним, справедливым и открытым для общения.
  6. Проявлять доброжелательность, вежливость и тактичность, избегать конфликтов во взаимоотношениях.
  7. В рамках законодательства сохранять тайну лично доверенной информации.
  8. Способствовать созданию позитивных взаимоотношений в коллективе учащихся и педагогическом коллективе.
  9. Соблюдать этические принципы и нормы в медиапространстве.
  10. Внешним видом, поведением, культурой общения соответствовать статусу педагогического работника.

Цікавыя спасылкі для педагогаў

Право на профессиональное пенсионное страхование и доплату к заработной плате.

Банк педагагічнага вопыту
Падборка метадычных матэрыялаў (правядзенне заняткаў і мерапрыемстваў), распрацаваных педагогамі.

Інфармацыйна-даведачны рэсурс для педагогаў
Электронная бібліятэка метадычных, дыдактычных і інфармацыйныя матэрыялаў для настаўнікаў сярэдняй школы. Iнфармацыя аб Іркуцкім інстытуце павышэння кваліфікацыі работнікаў адукацыі.

Caйт для выкладчыкаў інфарматыкі
Матэрыялы конкурсу сярод настаўнікаў па прадмеце. Метадычныя матэрыялы. Калекцыя анатаванай спасылак па тэматыцы.

"Фізіка для настаўнікаў"
Скарбонка цікавых урокаў. Конкурс эрудытаў. Сюжэты з жыцця вялікіх, мнеманічна правілы.

"Мабільны падручнік" - электронная бібліятэка
Прадстаўлены распрацоўкі ўрокаў, пазакласных мерапрыемстваў дыдактычныя матэрыялы, прыклады рашэння цяжкіх і нестандартных задач, алімпіядных заданняў з розных школьных прадметаў.

"Настаўніцкая газета" - электронная версія
Матэрыялы бягучага нумары па рубрыках: школа, вышэйшая школа, выхаванне дзяцей, сацыяльная абарона і інш Архіў нумароў з 1995г. Падборка матэрыялаў па адукацыі. Падпіска на навіны сервера.

"Інстытут новых тэхналогій адукацыі"
Інфармацыя пра якія развіваюць і інтэнсіўных метадах навучання, дапаможніках, інфармацыйных тэхналогіях у сферы навучання. Анонсы профільных прадуктаў і ПА. Інфармацыя аб набыцці.

"Метадычная інфармацыйная сістэма поўначы"
Комплекс матэрыялаў для падрыхтоўкі настаўніка да ўрокаў (для розных варыянтаў навучальных праграм па інфарматыцы ў сярэдняй школе). Інфармацыя аб дзейнасці метадычнага цэнтра.

"Inter-педагогіка" - сайт для настаўнікаў і бацькоў
Навіны адукацыі. Артыкулы і парады па дзіцячай псіхалогіі, адукацыі і выхаванні. Тэматычныя форумы. Скарбонка педагагічных сітуацый і інш

"Партал Вучоба"
Інфармацыйныя раздзелы, прысвечаныя розным сферам працэсу адукацыі: вучэбна-матэрыяльная база школ, правядзенне вучэбных заняткаў, методыкі.

"Нататнік настаўніка інфарматыкі" - падборка спасылак
Метадычкі. Даведачныя матэрыялы. Энцыклапедыі. Праграмы курсаў. Праграмаванне. Алімпіядных задачы. Сайты арганізацый.

"Інфарматыка" - штотыднёвы часопіс
Інфармацыя аб выданні, звесткі для падпісчыкаў, адрас рэдакцыі. Архіў артыкулаў з 1999 года (метадычныя і пазнавальныя матэрыялы. Якія тычацца выкладання інфарматыкі школьнікам, алімпіяды, задачы).

"Імідж" - адукацыйны часопіс для настаўнікаў
Матэрыялы свежага нумара. Архіў выпускаў з 2000 года.

"Усё для настаўніка літаратуры"
Электронная версія газеты "Літаратура" (полнотескстовые матэрыялы свежага нумара, інфармацыя аб падпісцы, тэматычны архіў). Зборнік матэрыялаў да ўрокаў літаратуры.

"Настаўнік" - педагагічны часопіс
Анонс свежага нумара і выбарачныя артыкула. Архіў выпускаў з 2001 года (змест і некаторыя матэрыялы). Інфармацыя аб падпісцы. Дакументы аб адукацыі. Звесткі аб часопісе. Кантакты рэдакцыі.

"Методика.ру" - сайт аб методыцы навучання дзяцей
Інфармацыя пра адаптыўнай методыцы навучання (асаблівасці, рэалізацыя ў школе) і "двуполушарных" падручніках (фрагменты, водгукі). Вынікі эксперыментальнага навучання. Матэрыялы аб новых тэхналогіях.

"Інфарматыка і інфатэхналогіі" - метадматэрыялы
Планавання, тэсты, дапамогі, экзаменацыйныя білеты, парады настаўніка па ИИТ і інш Анонсы метадычных распрацовак лабараторыі МИОО. Ён-лайн тэсты па тэме. Звесткі аб метадычных курсах.

"Алімпіяды па праграмаванні і інфарматыцы"
Матэрыялы алімпіяд школьнікаў па праграмаванні і інфарматыцы ў Пермскай вобласці (умовы задач, тэсты). Падборка дыдактычных матэрыялаў па інфарматыцы і матэматыцы.

"Інфарматыка і інфармацыя для 10-11 класаў"
Навучальныя матэрыялы. Паўрочнае планаванне для настаўнікаў. Метадалагічнае і метадычнае обеспечениеобеспечение.

"Адукацыйны сайт" - у дапамогу настаўніку
Метадычныя распрацоўкі па інфарматыцы, эканоміцы, хіміі, рускай мове і інш Курс дыстанцыйнага адукацыі "Асновы HTML". Карысныя спасылкі. Форум.

Выдавецкі дом "1 верасня"
На гэтым сайце можна аформіць падпіску на электронныя часопісы выдавецтва: "Першае верасня", "Школьны псіхолаг", "Беларуская мова", "Дашкольная адукацыя" і іншыя. Выдавецкі дом "Першае верасня" уяўляе сайт "Маскоўскі педагагічны марафон навучальных прадметаў.

Камітэт па адукацыі Мінгарвыканкама

Мінскі гарадскі інстытут развіцця адукацыі

Сайт інфарматызацыі сталічнай адукацыі

Мінскі гарадскі метадычны партал

Сістэма блогаў і форумаў для ўстаноў сістэмы адукацыі

Сайт федэрацыі інтэрнэт-адукацыі

Арганізацыя двстанцыйнай адукацыі ў сістэме "MOODLE"

Арганізацыя дыстанцыйнай адукацыі ў сістэме "Прометей"

Сайты і каталогі бібліятэк Беларусі і Расіі

Саветы маладому настаўніку

  1. Прыходзьце ў кабінет крыху раней званка, пераканайцеся, ці ўсё гатова да ўроку, ці добра посуд з мэбля, чыстая ці дошка, падрыхтаваны ці ТСО, наглядныя дапаможнікі. Ўваходзіце ў клас апошнім. Дамагайцеся, каб усе навучэнцы віталі Вас арганізавана. Агледзіце клас, асабліва - недысцыплінаваных хлопцаў. Імкніцеся паказаць навучэнцам прыгажосць і прывабнасць арганізаванага пачатку ўрока, імкнецеся да таго, каб на гэта сыходзіла кожны раз усё менш і менш часу.
  2. Не марнуйце часы на пошукі старонкі Вашага прадмета ў класным журнале, яе можна прыгатаваць на перапынку. Ня прывучайце дзяжурных пакідаць на стале настаўніка запіску з прозвішчамі адсутных.
  3. Пачынайце ўрок энергічна. Не задавайце пытанне: «Хто не выканаў хатняе заданне?» - Гэта прывучае вучняў да думкі, быццам невыкананне хатняга задання - справа непазбежнае. Вядзіце ўрок так, каб кожны вучань пастаянна быў заняты справай, памятайце: паўзы, марудлівасць, гультайства - біч дысцыпліны.
  4. Захапляйце навучэнцаў цікавым зместам матэрыялу, стварэннем праблемных сітуацый, разумовай напругай.  Кантралюйце тэмп урока, дапамагайце слабым паверыць у свае сілы. Трымаеце ў поле зроку ўвесь клас. Асабліва сочыце за тымі, у каго ўвагу няўстойлівае, хто адцягваецца. Прадухіляе спробы парушыць працоўны парадак.
  5. Звяртайцеся з просьбамі, пытаннямі некалькі часцей да тых навучэнцам, якія могуць займацца на ўроку староннімі справамі.
  6. Матывуючы ацэнкі ведаў, надайце сваім словам дзелавой, зацікаўлены характар. Пазначце вучню над чым яму варта папрацаваць, каб заслужыць больш высокую ацэнку.
  7. Сканчайце ўрок агульнай ацэнкай класа і асобных вучняў. Няхай яны адчуваюць задавальненне ад вынікаў сваёй працы. Паспрабуйце заўважыць дадатнае ў працы недысцыплінаваных хлопцаў, але не рабіце гэта занадта часта і за невялікія высілкі.
  8. Спыняйце ўрок са званком. Нагадаеце пра абавязкі дзяжурнага.
  9. Ухіляйцеся ад залішніх заўваг.
  10. Пры недысцыплінаванасці навучэнцаў старайцеся абыходзіцца без дапамогі іншых. Памятаеце: наладжванне дысцыпліны пры дапамозе чужога аўтарытэту не дае вам карысьці, а хутчэй шкодзіць. Лепш звярніцеся за падтрымкай класа.